VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY platné pre zmluvy o členstve uzatvorené od 27.08.2024
spoločnosti BUSA Fitness s.r.o. so sídlom Vajnorská 100, 83 104 Bratislava, IČO: 45 682 704, Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, Odd.: Sro, Vl.č.: 67157/B (spoločnosť ďalej ako „FITINN“).
1.Členstvo. Členstvo je zmluvný vzťah, ktorý vzniká medzi členom a spoločnosťou FITINN uzavretím zmluvy o členstve (ďalej len „Zmluva“). V prípade neplnoletých osôb je potrebný písomný súhlas zákonného zástupcu pri uzatvorení Zmluvy. Členmi sa nemôžu stať osoby mladšie ako 14 rokov. Neplnoleté osoby majú do štúdií FITINN vstup povolený len v sprievode svojho zákonného zástupcu alebo trénera, akceptovaného zo strany FITINN.
3. Členstvo „STANDARD“ oprávňuje člena na neobmedzený počet návštev štúdia uvedeného na prvej strane zmluvy (ďalej len „štúdio“) a na používanie všetkých posilňovacích strojov a akéhokoľvek iného tréningového vybavenia v štúdiu počas otváracích hodín. Členstvo STANDARD tiež oprávňuje člena na jednorazové bezplatné použitie sprchy v trvaní 5 minút denne, pričom nevyužité minúty sprchy sa neprenášajú do ďalšieho obdobia.
4. Členstvo „PREMIUM“ oprávňuje člena na rovnaké služby ako členstvo „STANDARD“, t. j. tiež na bezplatné jednorazové použitie sprchy na 5 minút/deň, ako aj na bezplatné nápoje z nápojového baru a možnosť navštíviť ktorékoľvek štúdio FITINN v Slovenskej republike a v zahraničí.
8. Člen sa pri návšteve štúdia zaväzuje dodržiavať Vnútorný poriadok štúdia. Pri obzvlášť hrubých porušeniach poriadku, ako sú napr. násilie, vyhrážanie, urážanie, sexuálne obťažovanie, krádež atď., môže byť už pri prvom porušení Vnútorného poriadku štúdia členovi zakázaný ďalší vstup do štúdií FITINN na celé alebo len na vymedzené obdobie podľa závažnosti porušenia. Týmto nie je dotknuté právo spoločnosti FITINN od Zmluvy odstúpiť podľa bodu 24. písm. c) týchto VOP a uplatniť si náhradu škody, ktorá FITINN vznikne v plnej výške.
9. Spoločnosť FITINN nepreberá zodpovednosť za poškodenia zdravia alebo vecí, ktoré vznikli výlučne neodborným zaobchádzaním zo strany člena. Člen je povinný zaobchádzať so zariadením štúdia šetrne, s odbornou starostlivosťou a opatrne, aby neohrozil seba alebo iné osoby nachádzajúce sa v štúdiu. Náklady na opravu poškodených vecí, zariadení, prístrojov – aj keď boli spôsobené neúmyselne – znáša ten, kto škodu spôsobil. Spoločnosť FITINN nepreberá zodpovednosť za škody a akékoľvek ich dôsledky, ak tieto škody boli spôsobené vyššou mocou, v dôsledku ktorých môže dôjsť̌ k dočasnému zníženiu kvality poskytovaných Služieb. V tejto veci sa primerane aplikuje aj bod 34. VOP.
a. úmyselné zneužitie členskej karty členom,
b. spáchanie trestného činu alebo priestupku voči inému členovi, osobe nachádzajúcej sa v priestoroch štúdia FITINN alebo voči zamestnancovi štúdia FITINN,
c. násilné správanie, vyhrážanie, sexuálne obťažovanie v priestoroch štúdia FITINN, a/alebo úmyselné poškodzovanie zariadení, priestorov štúdia FITINN.
25. V prípade trvalého zatvorenia štúdia (t.j. zrušenia) alebo dočasného prerušenia činnosti štúdia má člen, ktorý je v zmysle Zmluvy oprávnený využívať služby tohto štúdia od dňa zatvorenia alebo dočasného prerušenia činnosti štúdia právo výberu na využívanie iného štúdia FITINN v rámci rovnakého mesta podľa vlastného určenia. Podmienky využívania členstva v inom štúdiu budú za obdobných podmienok a v rozsahu členstva, ako v uzatvorenom štúdiu.
26. Člen nemá výhradný nárok na používanie určitého prístroja v štúdiu FITINN.
27. Člen musí po ukončení tréningu vypratať a nechať odomknutú šatňovú skrinku. Spoločnosť̌ je oprávnená, najneskôr v čase ukončenia otváracích hodín o 24.00 hod., otvoriť̌ a vypratať všetky uzamknuté šatňové skrinky. Za prípadné straty spoločnosť FITINN nezodpovedá.
28. Ústne vedľajšie alebo iné dohody medzi členom a spoločnosťou FITINN sú neplatné a právne nezáväzné.
29. Právne vzťahy vyplývajúce zo Zmluvy, vrátane VOP sa riadia slovenským právnym poriadkom.
30. Zmena Zmluvy a/alebo VOP. Spoločnosť̌ je oprávnená jednostranne meniť alebo dopĺňať ustanovenia, prípadne podmienky Zmluvy a/alebo VOP len z dôvodov zmien príslušných právnych predpisov alebo zmeny inflácie v zmysle bodu 33. VOP, zmien v identifikačných údajoch spoločnosti, zmeny na trhu poskytovania služieb fitnescentier a súvisiacich služieb, ktoré spoločnosť̌ FITINN poskytuje svojim členom, ktoré sú objektívne spôsobilé ovplyvniť̌ poskytovanie služieb spoločnosti FITINN, zmeny alebo rozšírenia portfólia Služieb, zmeny technických, informačných alebo bezpečnostných systémov, organizačných zmien ovplyvňujúcich poskytovanie Služieb alebo zvyšovania kvality, bezpečnosti a dostupnosti poskytovaných Služieb. Zmenu alebo doplnenie zmluvných podmienok je FITINN povinný zverejniť najneskôr štyri týždne pred určeným dňom účinnosti zmeny v štúdiu FITINN a zároveň na webovej stránke https://fitinn.sk/, a súčasne oznámiť zmenu členovi emailom alebo SMS správou (stačí jeden so spôsobov). Ak člen nesúhlasí so zmenou, je povinný svoj nesúhlas spoločnosti FITINN písomne oznámiť v lehote 30 dní odo dňa oznámenia zmeny a v tejto lehote je zároveň oprávnený na okamžité bezplatné skončenie Zmluvy výpoveďou. Doručením písomnej výpovede Zmluvy zo strany člena Zmluva zaniká a súčasne sa stávajú splatnými všetky doposiaľ nesplatené pohľadávky FITINN-u, a to v lehote do 30 dní od skončenia Zmluvy. Ak člen vo vyššie uvedenej lehote neoznámi FITINN svoj nesúhlas so zmenou, potom platí, že so zmenou súhlasí a vzájomné zmluvné vzťahy medzi FITINN a členom sa odo dňa účinnosti zmeny riadia zmenenými zmluvnými podmienkami.
31. Doručovanie. Doručením písomných oznámení členovi v rámci zmluvných podmienok sa rozumie aj doručovanie elektronickou formou, predovšetkým prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu člena uvedenú v Zmluve. V tomto prípade sa oznámenie považuje za doručené dňom, nasledujúcim po dni kedy bolo spoločnosťou FITINN odoslané na emailovú adresu člena uvedenú v Zmluve. V prípade nevyzdvihnutia doporučene zasielanej písomnosti, zasielanej na členom uvedenú adresu na doručovanie alebo adresu trvalého pobytu, alebo odmietnutia jej prijatia členom sa uplatní fikcia doručenia. Ak adresát svojím konaním alebo opomenutím zmaril doručenie písomnosti jej prevzatím a písomnosť̌ pošta alebo kuriér vráti ako nedoručenú, účinky doručenia nastávajú v deň̌, kedy mal adresát písomnosti prvýkrát možnosť̌ sa s obsahom zásielky oboznámiť̌. Účinky doručenia nastávajú aj vtedy, ak adresát odmietne prevziať̌ písomnosť̌ a to dňom odmietnutia, ktorý pošta označí na vrátenej zásielke. Ak tak pošta nespraví, postupuje sa podľa predchádzajúcej vety.
32. Ceny a poplatky za služby poskytované štúdiom FITINN v aktuálnom cenníku služieb FITINN sú uvádzané v mene EUR vrátane príslušnej DPH.
33. V prípade, že ročná miera inflácie meraná indexom spotrebiteľských cien, vyhlásená Štatistickým úradom Slovenskej republiky, presiahne v priemere viac ako 5% oproti predchádzajúcemu roku, je FITINN oprávnený každoročne jednostranne upraviť ceny a poplatky za služby poskytované štúdiom FITINN o mieru inflácie. O príslušnej zmene cien a poplatkov je spoločnosť FITINN povinná členov informovať oznámením, a to zverejnením oznamu v štúdiu FITINN a na svojej webovej stránke. V ďalšom platia pravidlá ako v bode 30.
34. Vyššia moc. Ak nastanú okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý na činnosti a postupe FITINN, prípadne nastane zvláštna právna skutočnosť̌, spočívajúca v mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej a nezavinenej udalosti, ktorú FITINN nemá možnosť̌ akýmkoľvek spôsobom ovplyvniť̌ (vis major), prípadne takéto okolnosti nastanú na strane člena, pričom ich dôsledkom člen úplne alebo sčasti nevyužije objednané, zaplatené a zabezpečené Služby, nevzniká členovi nárok na úhradu alebo zľavu z ceny týchto Služieb ani nárok na kompenzáciu v akomkoľvek rozsahu. FITINN nenesie zodpovednosť̌ za krátkodobo zníženú kvalitu Služieb, omeškanie s poskytnutím Služieb, výpadky a tiež škody spôsobené vyššou mocou (vis major). Vyššou mocou (vis major) sa rozumejú najmä prírodné katastrofy, živelné pohromy, štrajky, dopravné nehody, epidémie, pandémie, núdzový stav, výnimočný stav, ktorého vyhlásenie má priamy vplyv na činnosť̌ spoločnosti FITINN, nariadenia, opatrenia a rozhodnutia štátnych a iných orgánov verejnej moci, vojnový konflikt, nepredvídateľné poruchy na prevádzkach FITINN, výpadky elektriny ako i iné.
35. Dočasné pozastavenie vykonávania Zmluvy. Vykonávanie Zmluvy nie je možné dočasne pozastaviť̌, s výnimkou nasledovných prípadov.
a. v prípade tehotenstva členky je možné dočasne pozastaviť vykonávanie Zmluvy na dobu maximálne 12 mesiacov odo dňa doručenia Žiadosti podľa bodu 37. týchto VOP, alebo
b. v prípade vážnej choroby alebo úrazu-zranenia člena, je možné dočasne pozastaviť vykonávanie Zmluvy na dobu maximálne 2 mesiace odo dňa doručenia Žiadosti podľa bodu 37. týchto VOP
36. Člen požiada písomnou žiadosťou FITINN doručenou poštou na adresu štúdia uvedeného v Zmluve, osobne v štúdiu uvedenom v Zmluve alebo elektronicky na emailovú adresu servicecenter@fitinn.sk (ďalej len „Žiadosť“), a uvedie v akom období žiada vykonávanie Zmluvy pozastaviť, avšak maximálne v rozsahu podľa bodu 35. písm. a) a b) týchto VOP. Pozastavenie vykonávania Zmluvy je možné vykonať len na základe Žiadosti člena, zdôvodnenej dokladmi preukazujúcimi uvedené dôvody. Pozastavenie vykonávania Zmluvy v tomto prípade podlieha súhlasu FITINN. Súhlas FITINN nie je daný automaticky. FITINN posúdi žiadosť a vyhradzuje si právo žiadosť o pozastavenie vykonávania Zmluvy odmietnuť v prípade ak dôvody na pozastavenie vykonávania Zmluvy budú nedostatočne zdokladované. Tieto zmeny Zmluvy sú bezplatné. V prípade dočasného pozastavenia výkonu Zmluvy sa predlžuje trvanie Zmluvy o obdobie, v ktorom nebola Zmluva vykonávaná. Ak nebude pre konkrétny prípad dohodnuté inak, dočasné pozastavenie výkonu Zmluvy sa v prípade jeho schválenia podľa tohto bodu, pozastaví vždy od 1. dňa mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bolo dočasné pozastavenie výkonu Zmluvy zo strany FITINN schválené.
37. Osobné údaje a ich ochrana. FITINN ako prevádzkovateľ spracúvajúci osobné údaje vyhlasuje, že všetky osobné údaje sú ním považované za prísne dôverné a je s nimi nakladané v súlade s platnými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov, najmä v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a Nariadením EP a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov). Súčasne prehlasuje, že prijal primerané organizačné a technické opatrenia na zaistenie bezpečnosti spracúvaných osobných údajov. Informácie o spracúvaní osobných údajov člena ako aj všetkých dotknutých osôb, ktorých údaje spoločnosť̌ FITINN spracúva a o ich právach vyplývajúcich z príslušnej právnej úpravy zabezpečuje spoločnosť̌ FITINN prostredníctvom informácií na svojej webovej stránke www.fitinn.sk v sekcii „Ochrana osobných údajov“ (https://fitinn.sk/ochrana-osobnych-udajov/) a prostredníctvom informačných dokumentov v zmysle čl. 13. alebo 14. všeobecného nariadenia o ochrane údajov, ktoré sú tiež dostupné v prevádzkach fitnes štúdií.
38. Reklamácia Služieb. V prípade reklamácie člen postupuje v zmysle reklamačného poriadku FITINN zverejneného na webovom sídle spoločnosti FITINN https://fitinn.sk/ a v priestoroch štúdia FITINN na dostupnom a viditeľnom mieste na recepcii štúdia. Reklamačný poriadok upravuje podmienky reklamácie služieb v zmysle týchto VOP.
39. Všeobecné obchodné podmienky sú vyhotovené v súlade s ust. § 52 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a nariadenia vlády SR č. 141/2014 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 87/1995 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
40. Riešenie sporov. Člen má právo podať FITINN žiadosť o nápravu, ak medzi ním a FITINN vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa člen domnieva, že FITINN porušil iné práva člena. Žiadosť o nápravu podľa prvej vety tohto bodu člen odošle e-mailom na servicecenter@fitinn.sk alebo písomne na adresu štúdia FITINN uvedeného v Zmluve. V prípade, že FITINN na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania člena, má člen právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov v súlade so zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ARD“). Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu je možné podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o ADR. Na podanie návrhu môže člen súčasne využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1